Jag ser det snöar , jag ser det snöar...

Är det bara jag som längtar lite smått tills det blir lite kallare? Så att man kan ha sin superfina kappa som man fick i födelsedagspresent i våras efter att ha gått och dreglat över den i flera veckor?
Jag gör det iallafall. Egentligen så kan vintern vara ganska bra. Och dålig. Hmm...jag kan inte bestämma mig ifall jag tycker om vintren eller inte.

Det är som är bra med vintern är:
Alla fina tjocka tröjor man kan ha. Det är väldigt mysigt när man är inomhus och man ser ut åp snön som faller ner i flingor lika stora som pingisbollar. Mössor, jag älskar mössor! Slalom. Att vara ute och fika. När det inte snöar men det är sparkföre.

Det som är dåligt med vintern:
Att det alltit blir slaks. Och efter slasken blir det is. Som gör att det tar lååång tid att gå till skolan för att varje gång man lyfter på föttern så ramlar man och dödar rumpan. När man går till skolan och det snöar, näsan blir röd och maskaran rinner. Att näsan blir röd( igen) , den blir det så fort jag fryser. Det är kallt. Man fryser häcken av sig i skolan eftersom dom aldrig har element där. Att jag alltid är lite småsjuk, hela vintern. Det är kallt. Och förjävligt, dessutom kallt. Att man måste åka längskidor på skolan. Och skridskor ( jag suger på det! Kan inte ens bromsa, körde in i läraren förra året...)

Så, det var min lista över vintern, vad som är bra och vad som är dåligt.
Men min slutsats måste vara att jag gillar sommaren mer. Fast, jag gillar nog mer när det är sparkföre, snön glittrar, man åker slalom, men att det varken snöar eller blåser. Det är en äkta vinterdag för mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0